Zarzuty UOKiK wobec operatora serwisu Interviewme.pl. Sprawa dotyczy płatności za subskrypcję
Źródło zdjęcia: https://pl.123rf.com/photo_83536765_r%C4%99ce-trzymaj%C4%85ce-kart%C4%99-kredytow%C4%85-i-korzystaj%C4%85ce-z-laptopa-koncepcje-p%C5%82atno%C5%9Bci-i-zakup%C3%B3w.html

Prezes UOKiK postawił zarzuty operatorowi serwisu Interviewme.pl, czyli spółce Bold LLC. Sprawa dotyczy oferowanego przez stronę narzędzia do tworzenia CV i listów motywacyjnych. Wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzbudza sposób płatności za usługi Interviewme.pl. Jaka kara grozi spółce? 

Interviewme pod lupą UOKiK: skargi konsumentów w sprawie płatności 

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymywał od konsumentów skargi dotyczące sposobu reprezentacji informacji dotyczących płatności za usługę stworzenia CV na stronie Interviewme.pl. Sposób przedstawiania informacji ma być niejasny. W komunikacie UOKiK cytowanym przez Wirtualnemedia.pl podkreślono, że czcionka treści informującej o opłacie nie przyciąga uwagi odbiorcy.

– Zastosowany rozmiar i kolor czcionki podczas informowania o subskrypcyjnej opłacie nie przyciąga uwagi odbiorcy. Sama usługa stworzenia CV również nie nasuwa skojarzeń, że opłata będzie cykliczna.

Konsumenci mają zwracać uwagę na wprowadzanie w błąd przez komunikat. Wyrażają sprzeciw wobec finalnie pobieranej opłacie. 

UOKiK stawia zarzuty operatorowi Interviewme. Subskrypcja zamiast jednej opłaty 

Według UOKiK konsumenci korzystający z usług strony Interviewme nie mają świadomości o ograniczeniu darmowych usług portalu. Dopiero na końcu, gdy dokumenty są już gotowe, okazuje się, że muszą zapłacić za ich pobranie. Warianty płatności oferowane przez serwis obejmują 14 dni za prawie 6 zł lub kwartał za niespełna 80 zł. Jednak informacja o subskrypcji jest zapisana w sposób, który łatwo przeoczyć. Jeśli konsument wybierze wariant 14-dniowy, to przedłuża się on na 28 dni za niespełna 60 zł. 

W związku z tym prezes UOKiK postawił zarzuty spółce Bold LLC dotyczące nieprzekazywania istotnych informacji we właściwym czasie w sposób jasny i jednoznaczny. Tomasz Chróstny, prezes UOKiK dopatruje się celowego utrudniania dostępu do niektórych informacji, aby nakłonić konsumenta do poniesienia niezbędnych kosztów po poświęceniu czasu na przygotowanie dokumentu. W przypadku potwierdzenia tych zarzutów firmie grozi kara do 10% rocznego obrotu

Źródło: Wirtualnemedia.pl