Świat rynku dyskontów w Polsce staje się coraz bardziej interesujący. Niedawno pojawiły się informacje, że międzynarodowa sieć o ugruntowanej pozycji planuje wejść do Polski i stanąć w szranki z takimi gigantami jak Action i Pepco. To wydarzenie może znacząco zmienić układ sił na rynku. Dlaczego? Nowy gracz wprowadza rozwiązania, które mogą przyciągnąć uwagę klientów i tym samym postawić polskie marki w sytuacji, gdzie walka o konsumenta stanie się jeszcze ostrzejsza.
Co wyróżnia nowego gracza?
Z zagranicznymi markami wkraczającymi na polski rynek często wiążą się innowacyjne rozwiązania. Ten nowy dyskont stara się zaoferować coś więcej niż tylko niskie ceny. W ich ofercie można znaleźć szeroką gamę produktów, które łączą wysoką jakość z atrakcyjną ceną. To nie tylko żywność, ale także artykuły przemysłowe, odzież i wyposażenie domu. Sklepy mają być dostosowane do oczekiwań polskiego klienta, z odpowiednio dobranymi produktami oraz prostą i przyjazną dla użytkownika obsługą. Często to detale decydują o sukcesie na nowym rynku, a międzynarodowy gigant dobrze o tym wie.
Sieć, która planuje podbój polskiego rynku to MR. D.I.Y. Uznawana za jednego z największych detalistów na świecie, oferuje ponad 18 tysięcy produktów. Główną ideą, jaka przyświeca firmie jest to, żeby w jej sklepach coś dla siebie znaleźć mógł każdy i to w przystępnej cenie. MR. D.I.Y. sprzedaje więc produkty z takich kategorii jak biżuteria, zabawki, artykuły codziennego użytku, kosmetyki, akcesoria samochodowe, papiernicze, narzędzia, elementy dekoracyjne, czy wyposażenie wnętrz. Głównymi konkurentami sieci na polskim rynku będą takie sklepy jak Pepco, Action, KiK, Woolworth oraz TEDi – biznesinfo.pl
Jakie będą konsekwencje dla Pepco i Action?
Pepco i Action to marki, które zdobyły lojalność klientów w Polsce, oferując produkty codziennego użytku w przystępnych cenach. Wejście nowego gracza na rynek zmusi te firmy do przemyślenia swojej strategii. Konkurencja może spowodować, że zarówno Pepco, jak i Action będą musiały zainwestować w lepsze oferty, promocje czy nowe rozwiązania technologiczne. Może to być również okazja dla klientów do korzystania z jeszcze bardziej atrakcyjnych cen i bogatszej oferty. Jednak jedno jest pewne – rywalizacja o konsumenta będzie jeszcze bardziej zacięta.
Nowy gracz na polskim rynku dyskontów to coś, co każdy miłośnik okazyjnych zakupów powinien śledzić z uwagą.
Źródło: biznesinfo.pl