Polscy przedsiębiorcy coraz odważniej wkraczają na zagraniczne rynki. Pomaga im w tym fakt, że Polska jest jednym z europejskich liderów sprzedaży e-commerce, które doskonale rozwija się w naszym kraju. Chętnie kupujemy i sprzedajemy przez internet, a rynek rodzimego handlu online rośnie w siłę z każdym dniem. Firmy chętnie sięgają także po międzynarodowe platformy sprzedażowe, takie jak Amazon. Jak się okazuje polskie małe i średnie przedsiębiorstwa dynamicznie rozwijają swoją obecność właśnie na tej stronie, osiągając w 2023 roku sprzedaż jednego produktu co sekundę. Łącznie zrealizowano 30 milionów transakcji, co oznacza wzrost o 5 milionów w porównaniu z rokiem poprzednim. Ponadto coraz więcej firm planuje ekspansję na rynki zagraniczne, w tym do Niemiec, Wielkiej Brytanii i USA. Amazon wspiera nowe firmy, oferując im półroczne zwolnienie z opłat, aby ułatwić wejście na globalny rynek.
Plany podboju rynków zagranicznych
Polskie przedsiębiorstwa dynamicznie zwiększają swoje zaangażowanie w ekspansję na rynki zagraniczne. Z badania Adyen Retail Report 2024 wynika, że 75% firm planuje zwiększyć swoje przychody dzięki sprzedaży internetowej, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu do zeszłego roku. Dodatkowo, aż 51% przedsiębiorców rozważa otwarcie sklepów stacjonarnych za granicą, co również pokazuje rosnącą skłonność polskich firm do międzynarodowej ekspansji.
Polscy mali i średni przedsiębiorcy odnotowali znaczący wzrost sprzedaży na platformie Amazon. Największym zainteresowaniem cieszą się produkty z kategorii Dom i kuchnia, Biznes, przemysł i nauka, Zdrowie oraz Meble.
Warto zauważyć, że małe i średnie przedsiębiorstwa stanowią aż 60 procent całkowitej globalnej sprzedaży Amazona, co podkreśla ich kluczową rolę na rynku. W odpowiedzi na ich znaczenie, zarządzający platformą poszukują nowych sposobów, aby przyciągnąć jeszcze więcej lokalnych przedsiębiorców.
W ramach tych działań Amazon uruchomił nową ofertę, która weszła w życie 12 sierpnia 2024 roku. Nowi sprzedawcy, którzy dopiero zaczynają współpracę z Amazon.pl, będą przez pierwsze pół roku zwolnieni z opłaty abonamentowej oraz prowizji od sprzedaży. Dodatkowo mogą liczyć na rabaty do 50 procent na sprzedaż w modelu Fulfilment by Amazon.
Tego rodzaju wsparcie ma na celu ułatwienie wejścia na platformę oraz zachęcenie polskich przedsiębiorców do aktywnego korzystania z jej możliwości.