
Grupa Żabka kontynuuje dynamiczną ekspansję. W 2025 roku planuje otwarcie ponad 1100 nowych sklepów. To więcej, niż pierwotnie zakładano. Sieć umacnia swoją pozycję nie tylko w Polsce, ale również za granicą.
Na koniec 2024 roku liczba sklepów Żabki wyniosła 11 069. To efekt intensywnego rozwoju, w ramach którego w samym 2024 roku powstało 1166 nowych placówek. Rok 2025 ma być jeszcze bardziej ambitny, a średnioterminowy cel zakłada otwieranie ponad 1000 sklepów rocznie.
Ekspansja poza Polską
Oprócz krajowego rynku, Żabka stawia na Rumunię. W 2024 roku firma otworzyła tam 60 sklepów, a obecnie liczba placówek przekroczyła już 80. Zarząd spółki podkreśla, że jesienią 2025 roku ujawni więcej szczegółów dotyczących dalszych planów ekspansji na tamtym rynku.
Czy Żabka pojawi się w kolejnych krajach? To możliwe, ale na razie sieć koncentruje się na Rumunii. Jak podkreślił Tomasz Blicharski, Chief Strategy & Development Officer, spółka chce najpierw osiągnąć sukces w tym kraju, zanim podejmie decyzję o dalszej ekspansji zagranicznej.
Inwestycje i nowe możliwości finansowania
Żabka intensywnie inwestuje nie tylko w rozwój sieci, ale także w finansowanie swoich działań. Grupa Żabka oraz Żabka Polska zawarły umowę dotyczącą programu emisji obligacji o łącznej wartości 1 mld zł.
Środki pozyskane z emisji mają zostać przeznaczone na ogólnokorporacyjne potrzeby spółki, co pozwoli na dalszy rozwój i umacnianie pozycji rynkowej. W proces zaangażowane są m.in. Bank Polska Kasa Opieki, Santander Bank Polska oraz Trigon Dom Maklerski.
Dynamiczny rozwój Żabki potwierdza, że spółka nie zamierza zwalniać tempa. Coraz większa liczba sklepów i inwestycje w nowe rynki to jasny sygnał, że sieć ma ambicje stać się jeszcze większym graczem w Europie.
Źródło: Money.pl